Cupping massage

Het werkt niet alleen tegen cellulite en verslapte huid, maar ook bij vastzittende spieren. De behandeling is hierdoor zeer geschikt voor rug-, schouder- en nekklachten. Echter kan het hele lichaam behandelt worden met de cups.

Cupping vindt zijn oorsprong in de Oosterse geneeskunde. Cupping is het plaatsen van cups op een geoliede huid. Doordat er een vacuüm in de cups ontstaat worden afvalstoffen en bloedstagnaties in de spieren naar de oppervlakte getrokken.

Cupping massage is een diepwerkende massage, vergelijkbaar met bindweefselmassage. Het maakt verklevingen los, voert afvalstoffen en vocht af en brengt zuurstofrijk bloed naar stagnerende spieren en de huid. De behandeling heeft een geweldige, ontspannende en helende werking.

Wanneer we de cups plaatsen kunnen de zogenaamde “Cup Kiss” ontstaan. Het is een rode/paarsachtige verkleuring op de huid. Dit is geen blauwe plek en en trekt weg na een paar uur of enkele dagen . Wanneer er alleen gemasseerd wordt met de cups, zullen er geen verkleuringen (Cup Kiss) optreden.

Cupping heeft een enorme dieptewerking en zuigt celvocht, inclusief afvalstoffen, toxines, omhoog en tegelijkertijd wordt de bloedsomloop onder de cup flink versterkt. Doordat deze stoffen omhoog gezogen worden, kunnen ze door het lichaam makkelijker afgebroken worden en/of afgevoerd worden via de poriën in de huid.

Cupping kan soms in eerste instantie wat onaangenaam voelen en een prikkelend gevoel geven, maar het geeft wel een verruimend effect en dat geeft weer een prettig ontspannen gevoel. Daarnaast heeft het een pijn dempende werking. De pijn kan verminderen of zelfs verdwijnen. De cupping massage kan echter ook héél ontspannen aanvoelen.

Wanneer Cupping massage?

• spier die vastzitten en gewrichtsklachten
  • hoofdpijn/migraine
  • rug-, nek- en schouderpijnen
  • cellulitis-, maag- en darmklachten
  • zwakke spijsvertering

Voordelen van Cupping massage

• Ontspannende, kalmerende en helende werking.
  • Opheffen van blokkades.
  • Afvoer van afvalstoffen en vocht (lymfedrainage).
  • Stimuleert de productie van collageen en elastine.
  • Verbetering van de elasticiteit en stevigheid van de huid ( o.a. bij cellulite).
  • Verbetering van littekenweefsel, verklevingen en rimpels.
  • Goede doorbloeding.
  • Grotere bewegelijkheid.
Diverse cup op een tafeltje bij praktijk sepia voor de Cupping massage

Voor informatie of een afspraak maken.